دین در کره
دخترونه های کره ای
من مهشید هستم چون از کره ای ها خوشم میومد این وب رو ساختم
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دخترونه های کره ای و آدرس dongy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 4311
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




نويسندگان
مهشاد

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 15:4 :: نويسنده : مهشاد
گسترش ادیان در کــــــره ی جنوبی در دوشاخه ی مختلف در حال انجام است. یکی دین بودایی و سنتی مردم کــــــره که بیشتر به نسل قدیمی تر مردم آن کشور میگردد. و دیگری دین مسیحیت که خود متشکل از دو مذهب کاتولیک و پروتستان از فرقه های مختلف است. اعمال هر دو شاخه به شدت تحت تاثیر میراث آیینی پایدار از کنفوسیوس است که ایدئولوژی رسمی آن به 500 سال قبل یعنی در طــــــــــــول تشکیل سلسله ی Joseon برمیگردد البته در آن زمان حضور جادوگری های کــــــره ای و دین های بومی شبه جزیره کــــــره نیز به چشم میخورد. آمار دینی براساس جمعیت بی دین 46.5% بوداییسم 2.8% پروتستان 18.3% کلیسای کاتولیک روم 10.9% ادیان دیگر 0.7% وون بودایی 0.3% کنفوسیوس 0.2% چئوندویسم 0.1% اسلام 0.1% با توجه به آمار ارائه شده در سال 2005 توسطــــــــــــ دولت کــــــره چهل و شش و نیم درصد از کــــــره ای ها ترجیح میدهند بدون دین زندگی کنند. از جمعیت مذهبی بیست و نه و سه دهم درصد مسیحی هستند که هجده و سه دهم درصد آن ها به آیین پروتستان و بقیه به مذهب کاتولیک ایمان دارند. بیست و دو و هشت دهم درصد بوداییسم و بقیه به جنبش های جدید دینی پایبند هستند. مثل آیین Jeungism, Daesunism, Cheondoism, Taoism, Confucianism و Won Buddhism. اقلیت کوچکی از مردم کــــــره به دین اسلام گرایش دارند . بیشتر مردم دین دار در مناطــــــــــــق شهری بزرگ زندگی میکنند. 49.9 درصد در سئول، 46.1 درصد در پوسان، و 45.8 درصد در دائگو. در قسمت شرقی و جنوب شرقی آسیا کــــــره ی جنوبی پس از فیلیپین و منطــــــــــــقه ای دیگر بیشترین مردم مسیحی را داراست. به غیر از گــروه های مسیحی که تفاوت نسبتا عمده ای نسبت به سایر مردم دارند در گــروه های دیگر تشخیص مرز بین مومن و غیرمومن هنگام آمار گیری در هاله ای از ابهام وجود دارد. برای مثال هیچ معیار دقیق و مشخصی برای تشخیص افراد بودایی و مومن به آیین کنفوسیوس وجود ندارد. اگرچه مطــــــــــــرح بودن بحث اصل و نسب و دین مربوطــــــــــــ به آنان در کشورهای دیگر بیشتر به چشم میخورد و معمولا این بحث در کــــــره چندان طــــــــــــرفدار ندارد پس این خودباعث وجود این ابهامات شده است. اما به هرحال گــروه هایی که پایبند ادیانی مثل بوداییسم و کنفوسیوس هستند تحت تاثیر آداب و رسوم مخصوص خود میباشند. البته دعا در معابد بودایی و شرکت در مراسم جد مکتب کنفوسیوس برای کــــــره ای ها عجیب نیست. آنها حتی گاهی از کشیشان و کاهنان معابد خود مشورت گرفته و از آنها حمایت میطــــــــــــلبند. اما به هر حال گرایش به ادیان جدید تر طــــــــــــبق آمار ارائه شده بیشتر از 1 میلیون درسال گزارش میشود. با توجه به چندگونگی مذهب در کــــــره نقش مذهب در توسعه ی اجتماعی پیچیده بوده است. برخی از سنت ها به اموال فرهنگی توجه ویژه دارند در صورتی که برخی دیگر انجام عبادات را مهم تر میپندارند. اما هر دینی در جایی از فرهنگ و زندگی مردم کــــــره رخنه کرده است. برای مثال استفاده از آیین و دستورات کنفوسیوس که شامل پیام های اخلاقی اصیل است به شدت در آموزش و پرورش کــــــره دیده میشود. اما در سویی دیگر دینی چون مسیحیت به عنوان دین نوسازی و پیشرو در اصلاحات اجتماعی پذیرفته شده است. بسیاری از مسیحیان معاصر کــــــره ی جنوبی مانند رهبر جانباز مخالفان سیاسی یعنی کیم دا یونگ یک کاتولیک بوده که به طــــــــــــور صریح از حقوق بشر دفاع و از دولت انتقاد میکرد. سازمان های مسیحی حمایت مالی جنبش های کارگری را در کــــــره پذیرفته است و در صنعت شهرسازی حمایت های ویژه ای از دولت خود میکند. ادیان جدید در دو گــروه همیشه طــــــــــــرفداران متنوعی برای خود دست و پا کرده اند. طــــــــــــبق برآوردها چیزی حدود 5 هزار دین جدید در کــــــره از اواخر 1800 میلادی بنیان شده که همه ی آنها از قبل فرقه هایی کوچک تلقی میشدند. ارائــه شــــده از انجمـــن هـــواداران کِـی پــاپ RE: دین در کــــــره ی جنوبی در گذر زمان - UNKNOWN GIRL - 07-11-2014 03:45 AM قسمت دوم بوداییسم: تائویسم مذهبی است که به نقش های فرد در طــــــــــــبیعت متمرکز است نه جامعه. و بوداییسم ریشه ای از تائویسم دارد. این دین در طــــــــــــول سه دوره ی پادشاهی از چهارم تا قرن هفتم میلادی از چین وارد کــــــره شد. نقاشی های مختلفی مانند نقاشی دائویست در بر دیوار مقبره های قدیمی دیده میشود که نشانگر غالب شدن این دین بر سایر ادیان در زمان های گذشته است. بوداییسم هم نقش دینی و هم نقش اجتماعی را در زندگی مردم آن دوره بازی میکرد. کنفوسیوس هم پس از بوداییسم از چین وارد کــــــره شد اما تا زمانی که این دین توسطــــــــــــ سلسله ی چوسان به رسمیت شناخته نشده بود مردم پیرو این آیین تحت تاثیر بودایی ها قرار میگرفتند. دین بودایی از لحاظـــ تاثیر سنتی بیشتر در جنوب این کشور مورد توجه است. در مناطــــــــــــقی مانند Yeongnam و Gangwon بیش از نیمی از جمعیت به بوداییسم مومن هستند. حتی مدارسی بودایی مانند سیون هم در این مناطــــــــــــق وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آن تحت نظـــارت معابد بودایی است. بسیار از پیروان بودایی در اعمال خود ترکیبی ازقوانین ذکر شده در مکاتب بوداییسم وجادوگری را در کنار هم به کار میگیرند. بوداییسم در کــــــره ی جنوبی توسطــــــــــــ شخصی به نام Jogye تاکید به پیروی شده است. اعمال یاد شده در سنت های ابداع شده توسطــــــــــــ این شخص ارتباطــــــــــــ تنگانگی با بوداییسم دارد بسیاری از معابد قدیمی و مشهور این کشور مانند معبد بئومئوسا و بولگوکسا توسطــــــــــــ این شخص ساخته شده است که در مقر سئول اداره میشود. اما دین بوداییسم تنها شامل یکی دو شاخه ی خاص نیست مثلا به غیر از طــــــــــــریقت بودایی که توسطــــــــــــ Jogye ارائه شد شاخه های دیگری هم مانند"Taego"و"Cheontae" در این دین وجود دارد. حتی مردمی که در منطــــــــــــقه ی لوتوس سوترا سکونت دارند تحت تاثیر مذهب خاصی دیگر از این دین به زندگی مشغولند. در هریک از این مذهب ها گاه قوانینی با اختلاف زیاد از لحاظـــ ساختاری دیده میشود اما تشابهاتی هم وجود دارد. مثلا مذاهب Taego و Jingak با متاهل بودن کشیشان معابد خود مشکلی ندارند. ارائــه شــــده از انجمـــن هـــواداران کِـی پــاپ RE: دین در کــــــره ی جنوبی در گذر زمان - UNKNOWN GIRL - 07-11-2014 03:53 AM قسمت سوم مسیحیت: مبلغان کاتولیک رومی تا سال 1794 برای تبلیغ دین خود به کــــــره نرسیدند. آنها صبح روز هشتم ژوئن پس از اولین غسل تعمید در پکن عازم کــــــره ی جنوبی شدند. اگرچه از طـــــــرف افرادی همچون یسو عیون و ماتئو ریچی چندین بار پیام های تبلیغاتی از پکن به کــــــره رسید اما به هرحال مبدا ورود این دین را از کشور چین به کــــــره میدانند آن هم در قرن هفدهم میلادی! به نظـر میرسد که محققان شیراک علاقه ی زیادی به تحقیق در این زمینه یا یادگیری مکاتب مسیحیت دارند . در قرن هفدهم میلادی ابتدا توسطـــــــ معتقدان به کنفوسیوس دین مسیحیت رد شد و دولت که وابستگی شدیدی به پیروان این آیین داشت تبلیغ مسیحیت را ممنوع کرد. این سیاست تا اوایل قرن نوزدهم ادامه یافت تا آنجا که در این زمان حتی عده ای از کاتولیک ها اعدام شدند. در این زمان بود که موج قوانین ضد مسیحی به راه افتاد درحالی که هزاران نفر از رومی ها در آن زمان مسیحی شده بودند در کــــــره مسیحیان به قتل میرسیدند و مورد اذیت و آزار قرار میگرفتند. اما سرانجام مبلغان پروتستان در طـــــــول چند قرن توانستند دین خود را در کــــــره رواج داده و به عنوان آیین برتر در اجتماع کــــــره مطـــــــرح شوند. آنها خدمات زیادی به مردم ارائه دادند. برای مثال آنها با تاسیس مدارس دانشگاه ها بیمارستان ها و یتیم خانه ها نقش مهمی در نوسازی کــــــره ایفا کردند. در طـــــــول دوره ی اشغال استعماری ژاپن مسیحیان در صف مقدم مبارزه برای استرداد استقلال کشور بودند. دوره ی اوج گیری پروتستان مصادف شد با فساد دولت بوداییسم کــــــره. این خود باعث پیشرفت پروتستان میشد. اما پروتستانی ها در برخورد با ارزش های کنفوسیوسی نرمش به خرج دادند و با رواج بخش اخلاقی این آیین در اجتماع موافقت کردند. به هرحال این شاخه از مسیحیت در پارلمان کــــــره با استقبال مواجه شد و مسیحیان همواره در تلاش بودن که به جماعت وطـــــــن پرست کــــــره دین خود را بشناسانند. تعداد بسیاری زیادی از مسیحیان آن دوره در شمال کــــــره ی جنوبی زندگی میکردند. اما جنوب این کشور جمعیت چشمگیری از مسیحیان را به خود اختصاص نداد. شاید یکی از دلایل عمده ی آن این بود که مسیحیان به کنفسیوس روی خوش نشان دادند و شمال کــــــره تحت نفوذ این آیین بود. قبل از سال 1984 P'yongyang که از رهبران مهم مسیحیت بود اعلام کرد که حدود یک ششم از جمعیت کــــــره (درآن زمان) یعنی چیزی حدود سیصد هزار نفر به مسیحیت گرویده اند. پس از مدتی با استقرار یک رژیم کمونیستی در شمال اکثر مسیحیان مجبور به فرار از کــــــره جنوبی شدند اگرچه هرکس که توان رفتن نداشت میبایست جرئت مبارزه و مواجه شدن با آزارو اذیت را پیدا میکرد . کم کم جو آرام تر شد اما گاه اسراف در کلیساها مورد توجه شورشگران قرار میگرفت. مسیحیت که در ابتدا تنها ردپایی از خود برجا گذاشته بود به صورت تصاعدی در دهه های هزارونهصد و هفتاد و هشتاد گسترش یافت. اما کم کم گرفتار کم استقبالی از سوی ملت گشت تا اینکه دوباره تعداد پیروان بوداییسم افزایش یافت. در حال حاضر کلیساهای پروتستان مانند Presbyterians, Pentecostals, و Methodists تنها هشت درصد از کل جمعیت کــــــره را تشکیل میدهند. در همین بین حدود 6 درصد از جمعیت کــــــره به ویژه در سئول متعلق به کاتولیک های رومی است Yoidoبزرگترین کلیسای مستقل جهان است که درسئول واقع شده است.. در این بین کلیسای سنتی جا پای خود را در شبه جزیره ها محکم تر کرده است به لطـــــــف رهبری هام سیوک هیون در اواخر قرن بیستم معتقدان به فرقه ی کویکر پروتستان اوضاع خوشی را گذراندند. با این حال پس از مرگ وی تنها یکی از جلسات جمعی این فرقه در سراسر کشور فعال است. گاهی دولت این عمل را مترادف وحدت گرایی در سیاست خود میداند. ارائــه شــــده از انجمـــن هـــواداران کِـی پــاپ RE: دین در کــــــره ی جنوبی در گذر زمان - UNKNOWN GIRL - 07-11-2014 04:28 AM قسمت چهارم کنفوسیانیسم: تنها دو دهم درصد از جمعیت معاصر کــــــره پیرو این آیین هستند. اگرچه به این دلیل که این آیین دارای اندیشه های ناب اخلاقی و سایر اعمال پسندیده ی مذهبی است از این رو در سایر ادیان موجود در کــــــره تاحدی نفوذ داشته است. هنوز هم آیین های مکتب کنفوسیوس در زمان های مختلف سال انجام میشود. برجسته ترین این اعمال مراسمی است که درحرم متعلق به کنفوسیوسی ها در سئول انجام میگیرد. دیگر مراسمی نیز همچون بزرگداشت مقام بنیان گذاران قبیله در زیارتگاه های متعدد موجود در سراسر کشور کــــــره صورت میپذیرد. ارائــه شــــده از انجمـــن هـــواداران کِـی پــاپ RE: دین در کــــــره ی جنوبی در گذر زمان - UNKNOWN GIRL - 07-11-2014 04:46 AM قسمت آخر سایر ادیان اسلام : طـــــبق برآورد ها حدود 40 هزار نفر از کــــــره ای ها مسلمان هستند. این تعداد معمولا شامل افرادی میشوند که پدربزرگ هایشان کارگرانی بوده اند که از جنوب و جنوب شرقی آسیا مهاجرت کرده اند یا درطـــــول جنگ های کــــــره در این کشور اقامت داشته اند و به خاطـــــر ناتوانی در ترک این خاک در همانجا زاد و ولد کرده و نوادگان مسلمانی از خود برجای گذاشته اند. مسلمانان در بسیاری از شهرستانهای کــــــره دارای مساجدی هستند. اما بزرگترین مسجد مسلمانان در سئول واقع شده است. به غیر از مسلمانان بومی کــــــره حدود صد هزار تبعه ی خارجی کارگر از کشورهای مسلمان به ویژه بنگلادش و پاکستان در کــــــره ی جنوبی مستقر هستند. یهودیت : جنگی که درسال 1950 در کــــــره ی جنوبی شکل گرفت سر آغاز حضور یهودیان در خاک کــــــره شد. در این زمان تعداد زیادی از سربازان یهودی وارد شبیه جزیره ی کــــــره شدند. در این بین حضور کشیش یهودی یعنی خاخام پوتوک هم در این سرزمین دیده شد. امروزه جامعه ی یهودیت در کــــــره بسیار کوچک و منحصر به منطـــــقه ی شهرنشین سئول است. تعداد بسیار کمی از کــــــره ای های اصیل به یهودیت روی می آورند. هندوئیسم: ارتدکس خود شاخه ای از مسیحیت است که توسطـــــ جامعه ی بسیار کوچک هندو در کــــــره ی جنوبی پذیرفته شده است. به هرحال در این کشور ارتدکس را منحصرا متعلق به هندوها میدانند. اما با این وجود به تازگی در میان جوانان کــــــره بعضی از سنت های هندیان مانند یوگا و تفکر ×ودانتیک× مورد توجه و علاقه قرار گرفته است. Translate By UNKNOWN GIRL ارائــه شــــده از انجمـــن هـــواداران کِـی پــاپ

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: